Voordelen - KBO Sint-Michielsgestel

Voordelen

Wat is de KBO?
Naast belangenbehartiging bij gemeente en plaatselijke politiek organiseert KBO afdeling Sint Michielsgestel tal van ontspanningsactiviteiten zoals fietstochten, busreizen, koersbal, bingo, kaarttoernooien en jeu de boules. <<Klik hier>> voor een volledig overzicht en meer informatie.
Op cultureel gebied hebben we o.a. een toneelgroep. Ook worden er soms workshops georganiseerd.
Verder worden er in samenwerking met de SWO themabijeenkomsten georganiseerd over o.a. gezondheidsvraagstukken, zoals diabetes.
Jaarlijks vindt een algemene jaarvergadering plaats waarin veel ruimte is voor ontspanningsmogelijkheden en wordt er een Kerstviering gehouden. Beide bijeenkomsten worden druk bezocht. Daarnaast wordt in samenwerking met de Fidderaosie Bokkendonk en de Mindervalidenvereniging een carnavalsmiddag voor senioren georganiseerd.
Kortingen
Via KBO-Brabant zijn er kortingen voor onze leden te bedingen. Zo krijgt u op vertoon van uw ledenpas bij Ebbing Optiek korting op glazen en monturen.
Voorts zijn er voor KBO-leden kortingen op energietarieven, telefoonabonnementen, zorgverzekeringen, vakantiereizen, enz. <<Klik hier>> voor meer informatie over deze kortingen.
Wat krijgt u als lid van de KBO?

• Alle leden ontvangen een ledenpas. Voor kortingen e.d. moet u deze pas (soms) laten zien.
  • Alle leden ontvangen 11 maal per jaar ons informatiebulletin 'het Gestels KBO Bloike', samen met het maandblad ONS van KBO-Brabant.
  • Als lid kunt u gratis juridisch advies krijgen van de juridische helpdesk van KBO-Brabant.
  • U hebt toegang tot de datingsite 'Groet en Ontmoet' voor het vinden van een levens-, stap-, reis- of klusmaatje.
  • Met de ledenpas krijgt u soms korting bij lokale bedrijven.
  • U krijgt korting op de medische keuring voor het rijbewijs.
  • Actuele informatie over relevante ontwikkelingen kunt u vinden op de website van KBO-Brabant of in de nieuwsbrief 'ONS actueel'. Op deze nieuwsbrief kunt u zich abonneren.
  • U kunt gratis advies krijgen van de vrijwillige ouderenadviseurs, de cliĆ«ntondersteuners, de belastinghulpen en de thuisadministrateurs van onze afdeling.
  • Als een KBO-lid ernstig ziek is kunt u dit melden bij een van de leden van de commissie 'Lief en leed'. Zij zorgen dan voor een kleine attentie, een kaartje of een bloemetje.
Secretariaat KBO Sint-Michielsgestel
Torenstraat 122